dieta kapusciana dla modelki

Dieta kapuściana dla modelek

Tania, szybka i skuteczna, trochę monotonna, ale czasami dla utraty 6 kilogramów warto się przemęczyć. Tym bardziej, że taki spadek wagi możemy zaobserwować już po tygodniu.

Jak nazwa wskazuje – jej podstawowym elementem jest kapusta. Można stosować wszystkie odmiany tego warzywa – białą, czerwoną i włoską. Ponieważ w kapuście znajdziemy mnóstwo witamin, minerałów, a także błonnik – kuracja zupą kapuścianą jest w zasadzie uznawana za zdrową i bezpieczną.

Zalety stosowania diety kapuścianej

Oprócz względów ekonomicznych – bowiem kapusta należy do jednego z najtańszych warzyw, warto wspomnieć o wygodzie kuracji – po ugotowaniu dużego garnka zupy możemy ją jeść przez kilka dni. Kolejną zaletą są wartości odżywcze kapusty: jest ona bogata w ogromne ilości składników bardzo korzystnych dla naszego organizmu.

Znajdziemy w niej witaminy – C, A oraz E, dzięki czemu warzywo wzmacnia naszą odporność, eliminuje wirusy, bakterie, poprawia metabolizm – szczególnie tłuszczy, kwasów żółciowych i cholesterolu, pozytywnie wpływa na gojenie się ran, poprawia stan naszej skóry, a niektórzy twierdzą nawet, że zmniejsza ryzyko zachorowania na raka. Dzięki witaminie A mamy lepiej wyglądające i zdrowsze paznokcie , włosy, cerę. Z kolei witamina E – nazywana witaminą młodości – ogranicza proces starzenia się organizmu, zapobiega chorobom układu krążenia, chroni go przed złym wpływem wolnych rodników.

Ogrom minerałów w kapuście

Pierwiastki zawarte w kapuście to między innymi wapń, sód, siarka i mangan. One także poprawiają stan naszej skóry. Potas, który także znajdziemy w kapuście – zmniejsza ilość zatrzymanych płynów, przez co obniża ciśnienie, kontroluje skurcze i pracę mięśni, pobudza wydzielanie insuliny. Bardzo ważny dla naszego ciała jest też fosfor, który jest budulcem takich tkanek jak mózg, nerki, mięśnie, w tym także serce.

Fosfor wspomaga budowę błon śluzowych, rozwój układu kostnego, pomaga też utleniać energię z węglowodanów, białek i – co ważne podczas odchudzania – także tłuszczy. Podczas diety eliminującej zbędne kilogramy niezwykle ważny jest błonnik – obniża on poziom trójglicerydów i cholesterolu, działa oczyszczająco na nasz organizm, eliminuje toksyny, a także substancje rakotwórcze.

Inną zaletą kapusty jest to, że doskonale syci, stąd odchudzanie może przebiegać sprawniej i nie będziemy odczuwać frustrującego uczucia głodu.

Zupę z kapusty przygotowuje się łatwo i bardzo szybko, a jej zapas można wykorzystywać kilka dni. Nie ma potrzeby liczenia kalorii, nie trzeba też ważyć składników. Dlatego to idealna kuracja dla osób, które mają mało czasu.

Wady kuracji kapuścianej

Jedną z większych wad diety jest jej monotonia, niektórzy podkreślają, że po kilku dniach jedzenia zupy kapuścianej – nie mogą już na nią patrzeć! Jeśli dodatkowo nie lubimy kapusty – raczej warto poszukać innego sposobu odchudzania. Trzeba jednak tu podkreślić, że mamy absolutną dowolność przyprawiania tej potrawy, przez co zyskuje ona na smaku (i właściwościach trawiennych, gdyż większość przypraw tak właśnie działa).

Przeciwnicy diety zarzucają jej także to, że ma jednak ona ograniczone właściwości dostarczania niezbędnych składników odżywczych, gdyż oprócz kapusty zupa zawiera jedynie pomidory, seler, paprykę i cebulę. Możemy zatem czuć się lekko osłabieni, mogą też pojawić się bóle głowy, zmęczenie, zaburzenia serca, a nawet anemia. Jeśli chcemy mieć idealną figurę modelki – często mamy sporą ilość kilogramów do zrzucenia – na pewno dieta kapuściana może okazać się mało wystarczająca.

Dieta kapuściana a efekt jojo

Nie wolno jej stosować dłużej niż 7 dni, a to czasami zbyt krótki czas by pozbyć się nadmiaru kilogramów. Największym jednak zarzutem kierowanym przeciwko tej kuracji jest duże ryzyko wystąpienia efektu jo-jo. W rezultacie czego szybko wracamy do wyjściowej wagi, a nawet jej wynik może być jeszcze większy niż przed zastosowaniem diety.

kapusta zdrowa dieta odchudzanie

Jedynym środkiem zaradczym jest umiarkowane odżywianie się po zakończeniu diety kapuścianej. Osoby, które preferują aktywność fizyczną podczas diet – muszą pogodzić się zmyślą, że nie jest ona wskazana w stopniu dużym, raczej postawmy na mało męczące szybkie spacery, pływanie i spokojną gimnastykę, tak, aby nie przeciążyć organizmu.

Jak przebiega dieta kapuściana?

Dieta w głównej mierze bazuje na zupie kapuścianej. Im więcej jej zjemy, tym szybciej stracimy na wadze – nie sięgamy bowiem wtedy po inne produkty. W 100 gramach kapusty jest tylko 20 kcal. Przepis na zupę jest prosty:

  • jedna główka kapusty, białej lub włoskiej – można też użyć ich w proporcjach 50/50
  • sześć dużych cebul,
  • sześć pomidorów,
  • dwie papryki,
  • 25 dag marchewki,
  • jeden pęczek selera naciowego,
  • przyprawy: zioła świeże, pieprz, czosnek, zioła suszone – bazylia, estragon i oregano, dla poprawy trawienia – dodajmy sporą ilość koperku.

Kapustę kroimy na drobno, pomidory obieramy ze skórki (możemy użyć też pomidorów z puszki), kroimy paprykę, cebulę i seler. Zalewamy je 3 litrami wody i gotujemy do miękkości. Przyprawiamy, pamiętając o tym by nie dodawać soli. Nie wolno też „wzbogacać“ zupy mięsem, tłuszczem ani bulionem. Przechowujemy ją w lodówce. Każdorazowo podgrzewamy tylko porcję przeznaczoną do zjedzenia.

 Dzień pierwszy

  • zupa kapuściana,
  • owoce (z wyjątkiem bananów),
  • 2 litry wody mineralnej, do tego herbata zielona lub gorzka kawa.

Dzień drugi

  • zupa kapuściana,
  • warzywa (z wyjątkiem kukurydzy, fasoli, grochu i groszku),
  • dwa ziemniaki ugotowane w mundurkach,
  • nie jemy owoców,
  • pijemy co najmniej 2 litry wody i inne napoje (jak w dniu pierwszym).

Dzień trzeci

  • zupa kapuściana,
  • warzywa (bez ziemniaków),
  • owoce (bez bananów),
  • napoje jak wcześniej.

Dzień czwarty

  • zupa kapuściana,
  • 3-5 bananów,
  • napoje jak wcześniej, można dodać odtłuszczone mleko.

Dzień piąty

  • zupa kapuściana,
  • mięso gotowane lub pieczona ryba (około 25 dag),
  • 6 pomidorów,
  • napoje jak pierwszego dnia.

Dzień szósty

  • zupa kapuściana,
  • gotowane lub pieczone mięso lub ryba,
  • warzywa (dowolna ilość),
  • napoje jak pierwszego dnia.

Dzień siódmy

  • zupa kapuściana,
  • brązowy ryż lub kasza (może być jaglana, gryczana lub jęczmienna),
  • warzywa,
  • napoje jak pierwszego dnia z dodatkiem soków owocowych i warzywnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *