Chrom – strażnik wagi!

Jakie działanie ma chrom? Jest on przede wszystkim odpowiedzialny za aktywację bardzo wielu enzymów. To dzięki niemu możliwa jest odpowiednia regulacja przemian zarówno tłuszczów, jak i cukrów.

Nie powinniśmy doprowadzić do niedoboru chromu w naszym organizmie, ponieważ wówczas pojawiają się skoki stężenia glukozy w naszej krwi, co z kolei powoduje tak niepożądane objawy, jak: apatia, bóle głowy, zmęczenie, spadek odporności organizmu, i tym podobne. Kiedy następuje obniżenie cukru w naszym organizmie, odczuwamy nagle silną potrzebę spożycia czegoś słodkiego. W związku z tym bardzo często cierpimy na nadwagę.

Warto zatem dbać o odpowiednią ilość tego pierwiastka w naszym organizmie, by mieć stałą kontrolę wagi. Na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim fakt, że nasza dieta jest raczej uboga w chrom, dlatego też powinniśmy wybierać częściej takie produkty, które zapewnią nam jego dostarczanie do organizmu. Co jest źródłem chromu? Powinniśmy wybierać takie produkty, jak: cebula, brokuły, grzyby, gruszki, kukurydza, kiełki, jajka, owoce morza, orzechy, pomidory, suszone owoce, ryby, ziemniaki, zioła, i tym podobne.